Frölunda knusere LHC i serien finale

Göteborg. Min bror er konge i New York.
Joel Lundqvist er nå konge i Göteborg. En ny rolle, endret mosjon og en skyhøy selvtillit har gitt resultater.
— Det er en grusom forskjell nå i forhold til i fjor høst, sier han.

 

 

Frölunda fortsette å kjøre over den øverste laget for topplaget hjemme i Scandinavium. 7-1 i serien finale mot Linköping betydde ikke bare tre poeng.
— De er på andreplass og jager oss, så det var hyggelig å virkelig bite bort og vise at dette er vår festning. Vi pedal på gassen, så vil det være bra. Samtidig vet vi at vi var effektive, kanskje 7-1 ikke helt gjenspeiler spillet. Men det er et svakt signal vi sender, Joel Lundqvist.
Han gjorde et hat-trick, hans første siden en kamp mot Modo, 2003. Og to assists score. I de elleve kamper har han nå scoret 13 poeng (7 + 6), bare linemate Ryan Lasch (4 + 10) er bedre. Forskjellen fra den flegmatisk spilleren som slet og slet i en defensiv kjede for et år siden er uendelige. Deretter tapte han en stor del av preseason på grunn av en sprekk i armen, og hadde deretter små problemer til og fra gjennom hele høsten (Nordicbet)
«Han er ren magi»
Nå har han en full pre-season i kroppen, pluss en endret treningsopplegg.
— Mer mobilitet. Jeg har mast om det hvert år, men i år føler jeg at det gir resultater rent driftsgrunnlag. Det er flere stud øvelser, aktiv mobilitet. Jeg flytter mer, før jeg kjørte mer statisk stretching. Nå, som jeg sa mer aktiv bevegelse som jeg tror har gitt gode resultater for kroppen (Nordicbet).
Og han har funnet sted i en mye mer aggressiv kjeden i år.
— Det gjør meg komme til helt forskjellige posisjoner, det er klart at det spiller rollen punkt produksjon også. Jeg visste tilbake i januar da Ryan (Lasch) kom inn var det helt annerledes for meg. Han er ren magi for å finne ut overflatene. Jeg liker å plassere pucken på kanten, går inn i mål, og da han finner plugins. Patrik (Carlsson) går mye is og åpne plasser. I mange spill, har vi skapt mye, men fortsatt ikke har mottatt utbytte. Men i dag var de ekstreme utbytte. Vi liker når lagene legger press på at vi har så mange fit dyktige spillere. Er vi bare våkne og sette to, tre, fire passerer, blir det soprent. Da krever det «Individuelle ferdigheter», og det er mange. Mer: www.nordic-no.com.
«En skikkelig slag i ansiktet»
Etter kampen ble hyllet Frölunda selv av motstandere.
— Det er ikke mye å si om våre resultater. Vi visste at vi måtte levere en topp ytelse, og vi gjør ikke det. De dukker opp en fantastisk hockey, noen ganger må man heve hatten til en Frölunda var overveldende, sier trener Linköping Dan Tangnes til C More.
— I dag var en skikkelig slag i ansiktet.
Frölunda fører nå de SHL fem poeng foran Brynäs og Linköping.

Добавить комментарий

